De mens als autonoom individu

Onbevooroordeelde feedback

Vertrouwen leidt tot openheid.
Openheid geeft inzicht en dat biedt ruimte tot verdieping.
Inzicht leidt tot verandering.
Verandering motiveert je en leidt je tot gericht resultaat.
Resultaat geeft Vertrouwen .

Feedback is het proces van reageren of responderen op verkregen informatie. De hulpvraag die er is wordt aan de hand van de praktijk direct in kaart gebracht. Jij krijgt feedback op b.v. je eigen reacties en hoe de ander daarop reageert. Maar ook inzicht waarom de ander zo reageert en vooral de manier waarop. Feedback om inzicht te verkrijgen in de situatie en ook in jouw eigen gedachten en gevoelens. Directe en actieve feedback geeft inzicht en jouw openheid zal je leren ervaren hoe het soms ook wat makkelijker kan. Het zal je motiveren, stimuleren en terug bij jezelf te komen. Pragmatisch, waarbij handelen en denken leiden tot de oplossing van reeële problemen. Juist in het hier en nu is Feedback-online een heel goed werkbaar realistisch model.

Meer Personalisering in het bedrijf; “de mens als individu” . Mensen kunnen in moeilijke situaties terechtkomen. Scheiding, financiële problemen, afscheid bv….Dat kan op het werk of thuis zijn weerslag hebben. Juist dan is het fijn als er iemand voor je is. De rust, die de arts heeft voorgeschreven: chillen en vooral niet werken, is heel erg vaak helemaal niet wat mensen daadwerkelijk willen of waarbij ze echt rust ervaren. De rust die ze echt willen, is “rust in hoofd en lichaam”. Goed menselijk welbevinden/bevlogenheid leidt tot beter resultaat, is doelgericht en meer gericht op productiviteit. De werknemer maakt minder fouten/wordt klantvriendelijker, krijgt meer betrokkenheid/loyaliteit, kan meer verantwoordelijkheid dragen. En ervaart meer plezier in het werk.

Zonder vertrouwen geen openheid. Openheid is echt nodig om stappen te kunnen maken, om inzicht te kunnen krijgen in situaties. Openheid geven is moeilijk, als je niet uit vrije wil bij mij komt, maar bijvoorbeeld gestuurd wordt door de werkgever. Probeer daar je eigen voordeel uit te halen en doe het voor jezelf. De werkgever investeert in jou en jij mag in jezelf investeren.

Ik zie heel veel positieve resultaten, juist omdat het probleem op dat moment speelt en ook daarom vaak direct gehandeld moet worden. Conflicten worden vaak groot gemaakt, omdat we primair reageren en ons laten leiden, door emoties en bepaalde gedachten die we op dat moment ontwikkelen. Door middel van de RET methode kunnen we situaties reconstrueren en zien hoe een conflict ontstaat. We krijgen daarmee inzicht in bepaalde situaties waarbij onze gevoelens en gedachten een grote rol spelen. Tevens is de methode ook heel geschikt om zelf thuis mee aan de gang te gaan en je dan ook al zelf kunt gaan proberen het conflict op te lossen. Ik help je erbij. Daarom is het fijn de feedback aan de zijlijn. Ik vraag daarbij actief in te zetten, want uiteindelijk ben jij degene die het gaat doen.

Direct inzicht in eigen mogelijkheden, vergroot het vertrouwen in jezelf en de ander. Je kunt meer dan je denkt en leren van fouten. Leren denken in mogelijkheden en kansen, in kleine stapjes ontwikkelen, eigen talenten ontdekken, maar ook je valkuilen herkennen. Duidelijkheid creëren(grenzen stellen) , flexibiliteit en efficiënt leren denken, maar ook goed leren luisteren en observeren.

Openheid voor jezelf en naar je omgeving toe zullen de weg voor je vrij maken. Wederzijds begrip creëren maakt een stevige basis voor een goede samenwerking. Goed luisteren en communiceren is voor veel mensen niet makkelijk. We zijn allemaal anders, met allen onze eigen waarheid. Maar samen gaan we iets tot stand brengen om het gezamenlijke doel te dienen, waarin je niet jezelf verliest.

Direct contact online, biedt meteen hulp daar waar het nodig is

Werkgever:

Heeft belang bij een goede samenwerking en communicatie. 

Werkgever:

Kan gericht hulp bieden om verzuim helpen te voorkomen.

Werkgever:

Zorgt voor het algemene welzijn van de werknemer. 

Werkgever:

Werkgever stimuleert de werknemer om samen ‘beter te functioneren’.

Resultaat:

Een werknemer die zich goed voelt zal met meer compassie haar/zijn werk doen
en voor betere resultaten zorgen.