Feedback

Feedback bij doelgerichte hulpvragen

Piekert u veel? Kunt u moeilijk nee zeggen? Blokkeert u op belangrijke momenten? Heeft u last van woede, angst, depressiviteit, laag zelfbeeld ? Kunt u moeilijk met veranderingen omgaan? Lijken conflicten oplosbaar, maar slaagt u er niet in ze op te lossen? Ontstaan van stress en onvoldoende communicatie door personeelstekort en hoge werkdruk, kan aanleiding zijn tot conflicten.

Thuis - en werksituatie

Wat zich thuis afspeelt kan veel invloed hebben op de werksituatie en andersom kunnen problemen op de werkvloer zijn weerslag hebben thuis. De relatie met collegae en/of gezinsleden kan daardoor onder druk komen te staan. De druk wordt hierdoor nog hoger.

Gedachten en gevoelens

Gedachten en gevoelens die niet zo gauw gesignaleerd worden, eenvoudigweg omdat ze niet uitgesproken worden. De hulp laat vaak op zich wachten en zijn er lange ‘wachttijden’ voor mentale support.

Direct in beweging

Ik geef snel en directe hulp en kan snel inspelen op persoonlijke vraagstukken. Met feedback-online geef ik laagdrempelige toegang aan mensen met een hulpvraag. Het resultaat is dat mensen direct in beweging komen zowel fysiek als mentaal.

Korte trajecten en langdurig resultaat

Je kunt direct bellen en de hulpvraag bespreekbaar maken.
Het kan zijn dat we ons richten op gezondheid en stressreductie of wel kijken we naar, hoe beter om te gaan met conflicten/omgang collegae, werkdruk en communicatie. 1 tot 2 gesprekken kunnen vaak al duidelijkheid geven, afhankelijk van de hulpvraag.
Heel belangrijk is het om vroegtijdige signalen te herkennen, waarop we direct kunnen anticiperen, om tot een gezamenlijk inzicht te komen. We verlagen daarbij het risico op verzuim.
Jouw informatie is vertrouwelijk.

Meer zelfvertrouwen en inzicht

Wat nodig is; Iemand die niet oordeelt. Je wel confronteert en uitdaagt om inzicht te krijgen. Tijd nemen zonder stress om samen stil te staan bij wat je moeilijk vindt. Samen naar diepere inzichten toe te werken. Ik ben er voor jou en samen kijken we naar de situatie. Feedback op je functioneren zal leiden tot meer inzicht en meer vanuit je eigen kracht gaat reageren. Je krijgt meer zelfvertrouwen en begrip voor je eigen (kern)kwaliteiten en valkuilen. Je krijgt meer autonomie en zal meer jezelf kunnen zijn. Dit alles zal leiden tot meer werkplezier en bevlogenheid.

Wederzijds begrip

We communiceren erg veel en vaak met elkaar en toch is er zoveel onbegrip. We bedoelen het vaak zo goed.
Mijn feedback zal het een en ander verduidelijken en je meer inzicht geven, hoe goed te kunnen communiceren, waarbij je jezelf niet hoeft te verliezen. Vaak willen we aandacht en zijn we ons niet helemaal bewust van onze intentie. Conflicten kun je alleen oplossen als er wederzijds begrip ontstaat en beide partijen daarin willen investeren en waar mensen ten gunste van elkaar het beste uit zichzelf durven halen. Alleen dan bereik je het hoogste resultaat en succes.

 

Ontwikkel je eigen horizon

Jouw gedachten en gevoelens bepalen hoe je nu in het leven staat en hoe je van daaruit reageert op problemen. Dat kan soms ook anders. Daarom is het fijn de feedback aan de zijlijn.
Ik vraag daarbij actief in te zetten, want uiteindelijk ben jij degene die het gaat doen. “Ontwikkel je eigen horizon”

Wat onderscheidt feedback-online van andere reguliere zorg?

 De juiste zorg op het juiste moment.

Kostenbesparend: – Kort traject en medewerker sneller inzetbaar/lager verzuimduur Tijdbesparend: – Geen reistijd. Feedback intensiever en inzicht in veel minder tijd Effectiviteit: – Kort en praktijkgerichte frequente feedback leidt tot zichtbare verandering/resultaat – Problemen in de praktijk direct en snel aanpakken en oplossen, in plaats van lange trajecten. Met de focus op het verbinden van de praktijk met de theorie. Verandering omarmen, snel leren anticiperen in situaties. Kleine stappen leren toepassen. – Directe ondersteuning aan de hand van de praktijk maakt begeleiding duurzaam en gaat de werknemer zelf de hulpvraag leren oplossen. – Geeft directe resultaten en juist daarom is het zo belangrijk niet te wachten totdat het probleem groter wordt en ziekteverzuim niet meer te voorkomen is. – Online feedback maakt het mogelijk binnen 24 uur inhoudelijk contact te leggen. – Ondersteuning tijdens burn-out, maar ook de nazorg. Nazorg is noodzakelijk, want terugval ligt vaak op de loer of in elk geval de angst ervoor.
Feedback-Online is een heel goed werkbaar realistisch model.

 

REBT: Rationele Effectiviteit Behavioral Training

“kortdurende aanpak, voor langdurige resultaten”

 

RET is een methode die gebaseerd is op Rational Emotive Therapy, later uitgewerkt tot Rationele Effectiviteit Training. Recentelijk heeft de grondlegger van de RET, Albert Ellis, de naam van RET veranderd in REBT. Centraal staat de relatie tussen het denken en emoties. Het doel van de methode is om mensen te ondersteunen om beter om te kunnen gaan met situaties die aanleiding kunnen zijn voor stress. RET geeft inzicht in de niet-effectieve gedachten die aan spanning en stress ten grondslag liggen.

Korte omschrijving

Het zijn niet de problemen zelf die het ons zo moeilijk maken, maar de manier waarop we tegen deze problemen aankijken. Volgens Ellis ontstaan problemen vooral door de manier waarop we aankijken tegen de gebeurtenissen die ons overkomen. Vaak wordt de oorzaak van stress, onvrede of ongewenste gevoelens buiten onszelf gezocht. Terwijl niet de situatie of gebeurtenis op zichzelf de emotie veroorzaakt. Invloeden van buitenaf zijn slechts gedeeltelijk de oorzaak van spanning en stress. Het zijn onze gedachten, onze ‘mentale opstelling’ ten opzichte van gebeurtenissen, die bepalen hoe we ons voelen. Irrationele gedachten die dan opkomen zijn vaak niet productief en leiden bovendien tot niet constructief gedrag. Juist deze gedachtepatronen vragen om verandering.
Bij de theorie van REBT wordt gebruikgemaakt van de letters ABC. A staat voor aanleiding (oorzaak); B staat voor de bril waardoor je kijkt (overtuiging); C staat voor consequentie (het gevolg) (Engels: Activating event; Belief; Consequence).

Hoe je denkt bepaalt hoe je je voelt en ook hoe je je gedraagt. Het veranderen van je denkpatroon (je overtuigingen, je houding en opvattingen) ligt ten grondslag aan het veranderen van je “gedrag”. De kern van het toepassen van de REBT is het onderzoeken en uitdagen van irrationele gedachten die overmatige emoties of stress veroorzaken. Gedachten die we ‘allemaal’ hebben.

Gezond en gemotiveerd, maar ook betrokken houden van werknemers is een goede strategie om ziekteverzuim te voorkomen.

Meer aandacht voor medewerkers die nog gezond zijn.

Door te investeren in korter traject voorkom je hoge kosten bij arbeidsongeschiktheid en/of volledig uitval.

Voorkomen is beter dan genezen.

FEEDBACK-ONLINE

Eerste gesprek kostenloos en vrijblijvend.
Dagelijks bereikbaar: google meet en zoom, telefoon, whatsapp, email, face-time.

Op aanvraag face to face vlgs RIVM richtlijnen.

 TARIEVEN WERGEVERS OP AANVRAAG

Contact

Lise-Lotte van der Wal

06-53188219

liselottevanderwal03@gmail.com

 

Open

Maandag – Vrijdag — 10:00am – 5:00pm
Zaterdag — 11:00am – 2:00pm
Zondag — Gesloten

Buiten deze tijden in overleg.

Voor meer info